Untitled Document
Untitled Document
Untitled Document
Untitled Document
Vatican Vatican News FABC UCA News CBCM CRCM NCMS Yangon Archdiocese Pathein Diocese Mawlamying Diocese Pyay Diocese Mandalay Archdiocese Hakha Diocese Lashio Diocese Banmaw Diocese Kalay Diocese Myitkyina Diocese Taungyi Archdiocese Phakon Diocese Loikaw Diocese Taungngu Diocese Kengtung Diocese
Untitled Document

2022-07-29 05:48:43
ဇူလိုင်လ ၃၀ ရက် St. Peter Chrysologus ပွဲနေ့
၁၇ ကြိမ်မြောက် သာမန် စနေနေ့ ၂၀၂၂
ပထမကျမ်း။ ‌ ယေရမိ ၂၆း ၁၁-၁၆၊၂၄
ဧဝံဂေလိကျမ်း။ ရှင်မာတေဦး ၁၄း ၁-၁၂
ဖာသာရ်စောကော့‌ကော်(SJ)
Posted by Sr.Sabina Hla Yee Win, ISR

ထိုကာလ၌ဘုရင်ခံဟေရုဒ်သည်ယေဇူး၏သတင်းတော်ကိုကြားလျှင်၊ဤသူသည်ယောဟန်ဘတ္တိဇံပင်ဖြစ်သတည်း။ သူသည်သေရာမှပြန်ရှင်လေပြီ။ထို့ကြောင့်သူသည်ဤတန်ခိုးလက္ခဏာများကိုပြနိုင်ခြင်းဖြစ်သည်ဟုမိမိငယ်သားတို့အားဆို၏။အကြောင်းမူကားဟေရုဒ်သည်မိမိညီဖိလိပု၏ဇနီးဟေရုဒ္ဒိယနှင့်ပတ်သက်၍ယောဟန်ကိုဖမ်းဆီးချုပ်နှောင်ကာအကျဉ်းချထားခဲ့၏။အဘယ့်ကြောင့်ဆိုသော်ယောဟန်ကသူ့အားသင်သည်ထိုမိန်းမကိုမယူသင့်ဟုဆိုခဲ့သောကြောင့်ဖြစ်၏။ဟေရုဒ်သည်သူ့အားသတ်လိုသော်လည်းလူအပေါင်းတို့ကိုကြောက်ရွံ့သောကြောင့်မသတ်ဝံ့ဘဲရှိ၏။

 

အကြောင်းမူကားလူတို့သည်ယောဟန်ကိုပရောဖက်တစ်ပါးအဖြစ်ခံယူထားကြသောကြောင့်ဖြစ်၏။သို့သော်ဟေရုဒ်၏မွေးနေ့ကျရောက်သောအခါဟေရုဒ္ဒိယ၏သမီးသည်ဧည့်သည်တော်များ၏မျက်မှောက်၌ကပြဖျော်ဖြေရာ၊ဟေရုဒ်ကိုကြည်နူးစေသဖြင့်သူသည်သူမတောင်းသမျှကိုပေးသနားမည့်အကြောင်းကျိန်ဆို၍ကတိပြုလေ၏။

 

သူမသည်လည်းယောဟန်ဘတ္တိဇံ၏ဦးခေါင်းကိုလင်ပန်းပေါ်တွင်တင်၍ဤနေရာ၌ပင်ကျွန်မအားပေးတော်မူပါဟုမိမိ၏မိခင်တိုက်တွန်းထားသည့်အတိုင်းတောင်းခံလေ၏။မင်းကြီးသည်အလွန်စိတ်မကောင်းဖြစ်သော်လည်းမိမိကျိန်ဆို ထားသောကတိနှင့်မိမိ၏ဧည့်သည်တော်များရှိသောကြောင့်သူမတောင်းလျှောက်သည်ကိုပေးစေရန်အမိန့်ချမှတ်ပြီး၊လူလွှတ်ကာထောင်ထဲ၌ယောဟန်၏ဦးခေါင်းကိုဖြတ်စေ၏။ထို့နောက်ဦးခေါင်းကိုလင်ပန်းပေါ်၌တင်၍ထိုအမျိုးသမီးငယ်အားပေးသဖြင့်သူမသည်လည်း၎င်းကိုသူမ၏မိခင်ထံသို့ယူဆောင်သွားလေ၏။ယောဟန်၏တပည့်တို့သည်လည်းလာ၍အလောင်းကိုယူဆောင်ကာသင်္ဂြိုဟ်ပြီးမှယေဇူးထံတော်သို့သွားရောက်လျှောက်ထားကြ၏။

 

***ထောက်ရှုချက်***

 

ပထမကျမ်းစာတော်မြတ်၌ပရောဖက်‌ယေရမိသည်ငါ့အားထာဝရဘုရားသခင်စေလွတ်တော်မူ၍မိန့်တော်မှုသည့်အတိုင်းငါမြွက်ဆိုသည်ဟုသူ၏ပြိုင်ဘက်အားရဲဝံ့စွာရင်ဆိုင်ပြီးအမှန်တရားကိုမိမိအသက်နှင့်စွန့်စားပြီးပရောဖက်ပြုပြောဆိုခဲ့သည်။ထို့အတူယောဟန်ဗတ္တိဇံသည်အမှန်တရားဖြစ်သည့်ဟေရုဒ်မင်းကြီးနှင့်ဟေရုဒီးယာတို့၏ဖောက်ပြန်ခြင်းကိုရဲဝံ့စွာထောက်ပြပြောဆိုခဲ့သဖြင့်ခေါင်းဖြတ်အသက်ခံခဲ့ရသည်။သခင်ယေဇူသည်သည်အမှန်တရားဖြစ်တော်မူပြီးသမ္မာတရားကိုသက်သေခံရန်လောကသို့ကြွလာသူဖြစ်သည်။ကိုယ်တော်သည်သမ္မာတရားကိုချစ်ခြင်းမေတ္တာဖြင့်ဟောပြောသက်သေခံခဲ့ပြီးလက်ဝါးကားတိုင်မှာကွပ်မျက်ခံခဲ့ရသည်။

 

ကျွန်ုပ်တို့သည်လည်းအမှန်တရားထဲမှာလျှောက်လှမ်းနေကြပါသလား။အမှန်အတရားအတွက်အသက်ကိုပင်ပေး၍တိုက်ပွဲဝင်နေသောသူလား။သခင်ယေဇူးကိုသိသောသူသည်အမှန်တရားကိုသိသောသူဖြစ်ပြီးကိုယ်တော်အတွက်အသက်ရှင်သောသူသည်အမှန်တရား၌အသက်ရှင်သောသူဖြစ်သည်။ကိုယ်တော်လောက၌သက်သေထူခဲ့သောအမှန်တရားသည်ကျွန်ုပ်တို့သည်ဘုရားသခင်၏သားသမီးများဖြစ်ကြပြီးထာဝရအသက်ကိုပိုင်ဆိုင်ကြသောသူများဖြစ်ကြခြင်းဖြစ်သည်။လောက၏သေခြင်းတရားသည်ကျွန်ုပ်တို့၏အဆုံးပန်းတိုင်မဟုတ်ဘဲထာဝရအသက်ရှင်ခြင်းဖြစ်သည့်ဘုရားသခင်နှင့်ပေါင်းစီးရေးသည်သာကျွန်ုပ်တို့၏အဆုံးပန်းတိုင်ဖြစ်ကြောင်းလောက၌အသက်ရှင်စဉ်အမှန်တရားနှင့်လမ်းခရီးဖြစ်တော်မူသည့်ကိုယ်တော့်နောက်လိုက်လျှောက်သောသူသည်ထာဝရအသက်ရမည်ဖြစ်သည်။ကိုယ်တော်၏အမှန်တရားသည်လောက၌ဒုက္ခဆင်းရဲခြင်းကားတိုင်လမ်းဖြစ်သည်ကိုကျွန်ုပ်တို့သတိပြုမိကြရမှာဖြစ်တယ်။ကျွန်ုပ်တို့သည်အမှန်တရား၌ရှင်သန်ကြလျှင်ဒုက္ခဆင်းရဲခြင်းကိုမလိုချင်၍မရပေ။

 

အမှန်တရားသည်အပြစ်ရှိသူကိုပိုပြီးအပြစ်ဖို့နေသည်ဟုခံစားရတတ်သလို။အပြစ်ရှိသူကိုနောင်တရဖြေသိမ့်မှုကို‌‌ပေးနိုင်သည်။ဥပမာဟေရုဒ်မင်းကြီးသည်သခင်ယေဇူးအကြောင်းကြားသိရသောအခါသခင်ယေဇူးဟုမထင်မှတ်ဘဲသူခေါင်းဖြတ်သတ်ခဲ့သောယောဟန်ဟုသာထင်မြင်ခဲ့သည်။ဘာဖြစ်လို့လည်းဆိုတော့သူ၏ကိလေသာအပြစ်နှင့်လူ့အသက်သတ်ခြင်းအပြစ်တို့၏ဆိုးကျိုးများကသူကိုခြိမ်းခြောက်နေခြင်းကြောင့်ဖြစ်သည်။ကျွန်ုပ်တို့တစ်တွေလည်း  အပြစ်ပြုလုပ်မိသွားရင်အပြစ်၏ကျေးကျွန်ဖြစ်ကာမိမိကိုယ်ကိုမသင်္ကာခြင်း(စိတ်မလုံခြင်း)၊မိမိကိုယ်ကိုမှန်းတီးခြင်း၊ ဝိညာဉ်ရေးမျက်ကန်းဖြစ်ကာ၊ဝိညာဉ်ရေးလေဖြတ်ပြီးတစ်ပိုင်းသေတတ်သည်။အသက်ရှင်လျှက်ဘဝသေနေတတ်သည်။အပြစ်၏အဖိုးအခသည်သေခြင်းတရားပင်ဖြစ်သည်။အမှန်တရားသည်သေခြင်းတရားကိုအောင်နိုင်ခြင်းဖြစ်ပြီးအပြစ်များကိုနောင်တရ၍ဘုရားသခင်ထံပြန်လာခြင်း၊ဘုရားသခင်၏စကားကိုနားထောင်းခြင်းကိုပြန်ပေးခြင်းလည်းဖြစ်သည်။အကယ်၍ကျွန်ုပ်တို့အပြစ်ပြုလုပ်မိလျှင်ချက်ချင်းနောင်တရပြောင်းလဲရပါမည်။ထို့ကြောင့်အာပတ်ဖြေခြင်းစက္ကရာမင်းတူးသည်ကျွန်ုပ်တို့အတွက်အဖိုးမဖြတ်နိုင်သောလက်ဆောင်မွန်ဖြစ်သည်ကိုသတိပြုမိနိုင်ပါစေ။  ဘုရာသခင်ကိုပိုမိုချစ်မြတ်နိုးပြီးအပြစ်များကိုရွံ့ရှာမုန်းတီးတတ်ရန်ကျေအေးခြင်းစက္ကရာမင်းတူးကိုတတ်နိုင်သလောက်မိမိ၌အပြစ်ရှိတယ်လို့ခံစားရတိုင်းပင့်ယူသင့်သည်။ရဟန်းမရှိသောနေရာများ၌ဖြစ်နိုင်လျှင်ရဟန်းများနှင့်တွေ့ဆုံရသည့်အခါအာပတ်ဖြေပါမည်ဟုစိတ်ပြဠာန်းကာဘုရားသခင်ထံတိုက်ရိုက်အပြစ်ဝန်ခံတောင်းပန်နိုင်ပြီးရဟန်းများနှင့်ဆုံသောအချိန်တွင်အာပတ်ဖြေခြင်းစက္ကမင်တူးကိုတောင်းလျှောက်ခံယူခြင်းသည်အမှန်တရားနှင့်နေထိုင်ခြင်းလည်းဖြစ်သည်။အပြစ်ကိုမုန်းတီး၍ဘုရားသခင်သည်သန့်ရှင်းဖြူစင်သကဲ့သို့ကျွန်ုပ်တို့သည်လည်းဘုရားသခင်၏ သားသမီးများအဖြစ်သန့်ရှင်းဖြူစင်စွာဘဝကိုရှင်သန်ကြပါစို့။

Daily Reflection